BTU چیست؟
شناسه پست: 1964
بازدید: 308

BTU چیست؟

تعریف بی تی یو

BTU مخفف British Thermal Unit است. BTU در واقع مانند کالری، سانتی گراد و… واحد اندازه گیری است، و برای اندازه گیری انرژی حرارتی استفاده می شود. یک BTU میزان گرمایی است که میزان 453 گرم آب را در فشار یک اتمسفر ( سطح دریا ) از دمای 15.5 درجه سانتی گراد به 16.1 سانتی گراد برساند. از این واحد بیشتر برای محاسبات میزان هوادهی سرمایشی و گرمایشی در کولر گازی استفاده می شود.

در انتخاب کولر گازی توجه به ظرفیت BTU بسیار مهم است، زیرا اگر در مکان های کوچک از کولر گازی بالا استفاده بشود هوای محیط بسیار خنک شده و رطوبت می گیرد. اگر در مکان های بزرگ از BTU پایین استفاده شود، کولر گازی نمی تواند دمای محیط را به حد مطلوب برساند.

حالا ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که برای گرم یا خنک کردن منزل خود به کولر گازی چند BTU نیاز داریم؟  در ادامه به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

کولر گازی چند BTU بخریم؟

btu مناسب برای کولر

هر محیط به سطح متفاوتی از BTU، برای بهره گیری از هوای مطلوب احتیاج دارد. برای محاسبه BTU مناسب برای هر محیط باید با متر مربع حساب شود. به صورت کلی مقدار BTU سیستم تهویه مطبوع مورد نیاز هر مکانی 20 برابر مساحت فضا به فوت مربع ( هر فوت مربع برابر است با 0.093 متر مربع ) است.

برای  مثال اگر فضای شما دارای متراژ 400 فوت مربع ( 37 متر مربع ) باشد به کولر گازی با سطح BTU تقریبا 9000 نیاز خواهید داشت.

عوامل تاثیر گذار بر میزان BTU

BTU چیست؟ و چه عواملی بر آن تاثیر می گذارند؟ اگر مکانی که کولر گازی در آن قرار می گیرد اشکال های عایقی مختلف همانند عایق کف، عایق پنجره ها و دیوار ها را داشته باشد، به میزان انرژی بیشتری نیاز دارد زیرا میزان قابل توجهی از هوا از محیط خارج می شود.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار پنجره ها هستند در محیطی که پنجره بزرگ وجود دارد میزان نور طبیعی بیشتری وارد محیط می شود در نتیجه گرما زیادی را ایجاد می کنند که در هنگام خنک کنندگی کولر گازی تاثیر گذار است و به ظرفیت BTU بیشتری برای خنک کنندگی احتیاج دارند.

همچنین عوامل دیگری که به صورت مستقیم بر دمای محیط تاثیر گذار هستند را باید در نظر گرفت از جمله این عوامل تعداد افراد که بیشتر در آن مکان حضور دارند، سیستم های کامپیوتر و تجهیزات متعدد دیگر که در حال اجرا هستند. با آموزش های کاربردی بیشتر در بلاگ خنک کالا با ما همراه باشید.